‌فصل یازدهم - مواد متفرقه

از ‌قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران
غیر از مواردی که در این قانون برای تهیه آیین‌نامه های اجرایی مرجع خاصی مشخص شده است ستاد مشترک و وزارت دفاع می‌ توانند ‌در موارد دیگری که ضروری تشخیص میدهند نیز دستورالعملها و روشهای اجرایی مربوط را تهیه و به موقع اجرا بگذارند.
بدیهی است اختیارات فرماندهی کل محدود به موارد مصرحه در این قانون نمی‌باشد. همچنین در کلیه مواردی که در این قانون صدور ‌دستور یا تصویب امری از سوی فرماندهی کل در پی ارائه پیشنهاد از سوی مقامات یا مراجع دیگر ذکر شده است، اخذ تصمیم فرماندهی کل منحصر به ‌ارائه پیشنهادات مزبور نخواهد بود.
انتصاب در مشاغل فرماندهی از سوی فرماندهی کل محدود به پرسنل نظامی نمی‌باشد.
روسای سازمانهای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات در زمینه ‌های انتصابات ترفیعات، نقل و انتقالات، ماموریت‌ ها، تشویقات و ‌تنبیهات و مرخصی‌ های پرسنل سازمان خود از اختیاراتی معادل فرماندهان نیروها برخوردار می‌ باشند.
‌تبصره - در ترفیعات می ‌بایست حفظ تعادل سازمان ارتش و هم آهنگی در روش اعطای ترفیعات مراعات گردد.
اعضاء کمیسیون ارزیابی مذکور در ماده 79 این قانون در مورد پرسنل سازمان عقیدتی سیاسی صرفاً از مسئولین سازمان مزبور و در مورد ‌پرسنل سازمان حفاظت اطلاعات صرفاً از مسئولین آن سازمان و در بند ج هیات مذکور در ماده 104 این قانون معاون اداری یا پرسنلی سازمان مربوط یا‌جانشین وی خواهند بود.
وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موظف است ظرف مدت 2 سال از تصویب این قانون با همکاری فرمانده کل سپاه پاسداران‌لایحه قوانین سپاه را تهیه و پس از تصویب هیات وزیران جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید.