ماده 3 دستورالعمل تعیین نحوه و میزان دسترسی به سامانه سجل محکومیت های مالی
الف. فراهم نمودن امکان استفاده برخط بهره برداران از سامانه بر بستر شبکه ملی عدالت؛
ب. طراحی سامانه به منظور جلوگیری از اشتباهات مربوط به تشابه اسمی اشخاص، به نحوی که استعلام بر اساس شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی و در مورد اتباع بیگانه شناسه یکتا یا شماره گذرنامه انجام شود.
پ. پیش بینی امور مربوط به آموزش سامانه از جمله راهنمای کاربری و شرایط بهره برداری و نحوه انجام استعلامات و دوره های آموزشی به صورت الکترونیکی به بهره برداران؛
ت. فراهم نمودن امکانات لازم جهت ثبت و تکمیل اطلاعات مربوط به محکومیت های مالی در سامانه های قضایی برای مراجع قضایی؛
ث. رعایت تمهیدات امنیتی جهت حفظ محرمانگی و حریم خصوصی اشخاص در طراحی سامانه و ارائه پاسخ به استعلامات صرفاً در موارد مذکور در ماده 2 این دستورالعمل؛
ج. فراهم نمودن امکان ثبت تغییرات و به روزرسانی اطلاعات سامانه؛
چ. نگهداری سوابق استعلامات با ثبت بهره بردار و کاربراستعلام کننده؛
ح. فراهم نمودن امکان ثبت اعتراض استعلام شونده و ذی نفع نسبت به پاسخ ارسالی برای بهره برداران در سامانه.
تبصره- مرجع صالح از قبیل اجرای احکام دادگستری و دوایر اجرای ثبت، حداکثر ظرف مدت 10 روز مواد اعتراض را بررسی و نتیجه را از طریق سامانه ابلاغ به اطلاع معترض رسانده و در صورت نیاز به تصحیح پاسخ استعلام، موارد را در قالب پاسخ استعلام جدید برای بهره برداران ارسال می نماید.