شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 1396/10/18 خود ضمن استماع گزارش ریاست سازمان نقشه برداری کشور در خصوص فن آوری های نوین در تهیه نقشه شهرهای کشور و پس از بحث و تبادل نظر موارد زیر را مقرر نمود:
1 - موضوع چگونگی امکان استفاده از فن آوری های پیشرفته در تهیه نقشه های مورد نیاز طرحهای توسعه و عمران و مدل سه بعدی شهرها، در کمیته فنی شورای عالی با حضور نمایندگان انجمن های حرفه ای مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه به شورای عالی گزارش شود.
2 - اعضای محترم شورای عالی موضوع بهره گیری از این فن آوری را در دستگاه های خود به منظور امکان تبادل و یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات و انتقال به سامانه های مشترک مورد بررسی قرار دهند.
3 - امکان استفاده از مدل سه بعدی برای تهیه 3 طرح به صورت نمونه در مقیاس های مختلف در دستور کار دبیرخانه شورای عالی قرار گیرد که یکی از آنها مربوط به تهیه طرح های جامع ویژه شهر است.
مراتب جهت آگاهی و اقدام لازم اعلام میگردد.
معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری - محمدسعید ایزدی