ماده 12 آئین نامه در خصوص مقررات اداره تصفیه ورشکستگی

اداره تصفیه باید مقررات زیر را نسبت بحفظ دفاتر حسابداری و اسناد ورشکسته رعایت نماید:
1- هرگاه امور بازرگانی ورشکسته بشخص ثالثی واگذار شده باشد این شخص حق خواهد داشت دفاتر و اسناد مربوط را تحویل بگیرد.
2- هرگاه امور بازرگانی ورشکسته بشخص ثالثی واگذار نشده باشد نکات زیر باید رعایت گردد.
الف - هرگاه ورشکسته فرد تاجر باشد دفاتر حسابداری و اسناد ورشکسته پس از خاتمه ورشکستگی در مقابل رسید باو رد گردیده و این نکته در صورت مجلس ورشکستگی قید خواهد شد. هرگاه ورشکسته شرکت تضامنی یا مختلط باشد دفاتر و اسناد نامبرده بشریکی که از طرف سایر شرکاء معرفی گردیده تحویل داده میشود.
در صورتی که شرکاء نسبت به شخص معینی در این باب موافقت ننمایند دفاتر و اسناد نامبرده به شخصی که از طرف رئیس اداره تصفیه معین میشود سپرده خواهد شد.
ج - هرگاه ورشکسته شرکت سهامی یا تعاونی باشد دفاتر و اسناد باید در اداره تصفیه نگاهداری شود.
3- در صورتی که اداره تصفیه محل مناسبی برای حفظ این قبیل دفاتر و اسناد نداشته باشند انها را به دفتر راکد ارسال خواهند داشت.