در اجرای بند (20) سیاستهای کلی برنامه پنجساله هفتم و بهمنظور تحقق اهداف کمّی زیر مطابق با احکام این فصل اقدام میشود:
جدول شماره (20) - اهداف کمّی سنجههای عملکردی ارتقای نظام آموزشی
سنجه عملکردی | واحد | هدف کمّی در پایان برنامه |
نسبت دانشجومعلم به هیات علمی تماموقت (حضوری) دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی | نفر | 30 |
نسبت هیات علمی تماموقت استادیار و بالاتر به کل اعضای هیات علمی در دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی | درصد | 80 |
سرانه فضای آموزشی و پرورشی مدارس | مترمربع | 6.1 |
سرانه فضای ورزشی درونمدرسهای | مترمربع | 1 |
نسبت دانشآموز به مربی امور پرورشی (میانگین کشوری) | نفر | 150 |
مدارس بدون مربی پرورشی با جمعیت بیشتر از (75) دانشآموز | تعداد | 0 |
نسبت دانشآموزان به معلم تربیت بدنی | نفر | 280 |
کلاسهای هوشمند و فناورپایه (با اولویت مناطق محروم) | درصد | 50 |
میزان مشارکت سالانه دانشآموزان در برنامههای علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی | نفر | کلیه دانش آموزان |
ایجاد بستر مناسب مجازی برای پشتیبانی از مدارس محروم و کمتربرخوردار توسط مدارس با کیفیت | درصد | 10 |
بازطراحی، تولید و غنیسازی بستههای تربیت یادگیری مبتنی بر اسناد تحولی و اجرای آن | درصد | 50 |
میزان معلمان و مدیرانی که مسیر رشد معلمی را طی کرده و گواهی صلاحیت حرفه معلمی را کسب میکنند. | درصد | 60 |
کلاسهای با تراکم بالای 35 دانشآموز در دوره ابتدایی و متوسطه اول | تعداد | 0 |
تعداد دانشآموزان دارای یک مهارت شغلی، هنری و ورزشی که موفق به کسب گواهینامه معتبر آموزش و پرورش میشوند. | تعداد | 6 میلیون نفر |
پوشش آموزشهای فنی، حرفهای و مهارتی در دوره متوسطه دوم | درصد | 50 |
آزمونهای ملی جامع پایش کیفیت در پایان دورههای تحصیلی | تعداد | 4 |
فراهم کردن امکانات پوشش تحصیلی دانش آموزان | درصد | 100 |
افزایش معدل دانش آموزان دوره متوسطه دوم | نمره | 2/5 |
حضور دانشآموزان حداقل یکمرتبه در سال تحصیلی در اردوهای علمی فرهنگی | درصد | 100 |
مقاومسازی و بازسازی کلاسهای فرسوده و فاقد معیار لازم | درصد | 80 |
معیارسازی (استانداردسازی) سامانههای گرمایش و سرمایش مدارس | درصد | 100 |
وزارت آموزش و پرورش مکلف است گزارش عملکرد سنجههای عملکردی ارتقای نظام آموزشی را سالانه به مجلس ارسال نماید.
احکام این فصل با رعایت موازین شرعی و مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی قابل اجرا میباشد.