عدم رسیدگی به دعاوی بیست سال قبل در محاکم عدلیه

مصوب 1295/01/26 هیات وزیران

هیات وزراء عظام در جلسه دوازدهم جمادی الآخره 1334 به موجب پیشنهاد وزارت جلیله عدلیه تصویب نمودند که چون رسیدکی [رسیدگی] بدعاوی که از بیست سال قبل تاکنون در عدلیه مطرح نشده باعث زحمت و تفکیک حق از باطل موجب تضییع اوقات محاکم خواهد بود لذا وزارت عدلیه دعاوی از بیست سال قبل تا حال که اساساً رجوع بعدلیه و محاضر شرعیه نشده است محاکم عدلیه عرضحال آن را نپذیرفته و این قبیل قضایا را مطرح مذاکره قرار ندهند تا بسهولت در اجرای دعاوی حقه عارضین اقدام بشود و به طور فوق العاده رسیدکی [رسیدگی] چنین امری اکر[ اگر] لازم آید وزیر عدلیه با موافقت نظریات اعضاء و رئیسه دیوان عالی تمیز بمحاکمی که به موجب قانون صلاحیت رسیدکی [رسیدگی] دارد ارجاع نماید.