هیات وزیران در جلسه مورخ 8 / 6 / 46 بنا به پیشنهاد شماره231 / 1443 - 8 / 6 / 46 وزارت پست وتلگراف و تلفن ودر اجرای قانون مشارکت ایران در کنسرسیوم بین المللی استفاده از ماهواره های مصنوعی مخابراتی مورخ 18 تیر ماه 46 تصویب نمودند که به جناب آقای هوشنگ انصاری سفیر شاهنشاهی در واشنگتن اجازه داده شود که از طرف وزارت پست وتلگراف و تلفن که تنها سازمان قانونی مخابرات کشور در امر سرمایه گذاری در کنسرسیوم و تعقیب فعالیتهای مربوطه میباشد موافقتنامه مخصوص (Special Agrement) مورخ 19 اوت 1964 مشتمل بر یک مقدمه و26 ماده و موافقتنامه متمم ان در مورد داوری مورخ 4 ژوئن 1965 مشتمل بریک مقدمه و 13 ماده را امضا نمایند.
مجاز نمودن آقای هوشنگ انصاری سفیر شاهنشاهی در واشنگتن جهت امضا موافقتنامه Special Agrement
مصوب 1346/06/08 هیات وزیران