هیات وزیران در جلسه 1394/3/6 به پیشنهادهای شماره 02 /100 /50615 مورخ 1392/8/27 وزارت راه و شهرسازی و شماره 149671 مورخ 1393/12/9 نهاد ریاست جمهوری و در چارچوب تفاهمات به عمل آمده و به استناد ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380- تصویب کرد:
1- حق بهره برداری از ساختمان پلاک ثبتی (168 /4757) موسوم به ساختمان شهید کلانتری، واقع در بخش (6) تهران، میدان راه آهن، ابتدای خیابان ولی عصر (عج)، به مساحت (40 /5341) مترمربع عرصه و (5 /21779) مترمربع اعیانی با رعایت قوانین و مقررات مربوط از نهاد ریاست جمهوری به وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) واگذار و تصویب نامه شماره 185469 /ت47589ه- مورخ 1390/9/22 نیز لغو می گردد.
2- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به اصلاح و صدور سند مالکیت ثبتی ساختمان مذکور به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) و با قید عبارت "هرگونه تغییر بهره بردار و واگذاری منوط به تصویب هیات وزیران خواهد بود" اقدام و سند یادشده را جهت نگهداری در خزانه اسناد مالکیت به وزارت امور اقتصادی و دارایی (اداره کل اموال دولتی) ارسال نماید.
3- در صورت تغییر بهره بردار توسط هیات وزیران، دستگاه بهره بردار مکلف است بدون دریافت وجه یا اخذ مجوز یا عناوین مشابه آن نسبت به واگذاری موضوع این تصویب نامه به بهره بردار بعدی اقدام نماید.
4(منسوخ 1394/08/03)- وزارت راه و شهرسازی مکلف است با دریافت اعلامیه شرکت یادشده مبنی بر تحویل ساختمان مورد اشاره معادل یک باب ساختمان به ارزش تقریبی یکصد و هشتاد میلیارد (000ر000ر000ر180) ریال از میان ساختمانهای موجود آن وزارت یا از محل اعتبارات مصوب مربوط تامین و اقدامات قانونی لازم را برای واگذاری آن به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.
اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور