واگذاری حق بهره برداری از ساختمان موسوم به ساختمان شهید کلانتری، واقع در بخش (6) تهران از نهاد ریاست جمهوری به وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران)

مصوب 1394/03/06 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه 1394/3/6 به پیشنهادهای شماره 02 /100 /50615 مورخ 1392/8/27 وزارت راه و شهرسازی و شماره 149671 مورخ 1393/12/9 نهاد ریاست جمهوری و در چارچوب تفاهمات به عمل آمده و به استناد ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380- تصویب کرد:

1- حق ‏بهره‏ برداری از ساختمان پلاک ثبتی (168 /4757) موسوم به ساختمان شهید کلانتری، واقع در بخش (6) تهران، میدان راه آهن، ابتدای خیابان ولی‏ عصر (عج)، به مساحت (40 /5341) مترمربع عرصه و (5 /21779) مترمربع اعیانی با رعایت قوانین و مقررات مربوط از نهاد ریاست جمهوری به وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) واگذار و تصویب‏‏ نامه شماره 185469 /ت47589ه- مورخ 1390/9/22 نیز لغو می ‏گردد.

2- سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به اصلاح و صدور سند مالکیت ثبتی ساختمان مذکور به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) و با قید عبارت "هرگونه تغییر بهره ‏بردار و واگذاری منوط ‏‏به تصویب هیات وزیران خواهد بود" اقدام ‏و سند یادشده را جهت نگهداری در خزانه اسناد مالکیت به وزارت امور اقتصادی و دارایی (اداره‏ کل اموال دولتی) ارسال نماید.

3- در صورت تغییر بهره ‏بردار توسط هیات وزیران، دستگاه بهره ‏بردار مکلف است بدون دریافت وجه یا اخذ مجوز یا عناوین مشابه آن نسبت به واگذاری موضوع این تصویب ‏نامه به بهره ‏بردار بعدی اقدام نماید.

4(منسوخ 1394/08/03)- وزارت راه و شهرسازی مکلف است با دریافت اعلامیه شرکت یادشده مبنی بر تحویل ساختمان مورد اشاره معادل یک باب ساختمان به ارزش تقریبی یکصد و هشتاد میلیارد (000ر000ر000ر180) ریال از میان ساختمان‌های موجود آن وزارت یا از محل اعتبارات مصوب مربوط تامین و اقدامات قانونی لازم را برای واگذاری آن به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور