هیات وزیران در جلسه مورخ 1337/7/23 بنا به پیشنهاد شماره 19271 مورخ 1337/7/21 وزارت بهداری تصویب نمودند که وزارت بهداری به منظور تکمیل کادر بهداشتی و درمانی خود کارمندان مورد نیاز را با رعایت مفاد قوانین مصوب 23 آذر ماه 1336 (1) و 27 خرداد ماه 1337 (2) به شرح زیر در صورت وجود پست و اعتبار لازم استخدام نماید.
| بهدار | یکصدنفر |
| دستیار | چهل نفر |
| پزشک دیپلمه | پنجاه نفر |
| پرستار یکم | بیست و پنج نفر |
| پرستار و مامائی روستائی | بیست نفر |
| راننده | سی نفر |
از طرف نخست وزیر - اشرف احمدی