ترکیب، شرح وظایف و نحوه تشکیل جلسات کمیسیون مزایده به شرح زیر است:
الف - کمیسیون مزایده از اعضای زیر تشکیل میشود:
1- بالاترین مقام دستگاه مزایدهگزار به عنوان رییس کمیسیون مزایده
2- بالاترین مقام مالی دستگاه مزایدهگزار
3- بالاترین مقام تخصصی ذیربط دستگاه مزایدهگزار
ب - کمیسیون مزایده با حضور هر سه نفر اعضای مذکور رسمیت داشته و تصمیمات آن با رای همه اعضا معتبر خواهد بود.
پ - دعوت از اشخاص ذیصلاح بدون حق رای از سوی رییس کمیسیون مزایده بلامانع است.
ت - وظایف کمیسیون مزایده به شرح زیر است:
1- تشکیل جلسات کمیسیون در موعد مقرر در اسناد مزایده
2- گشودن پاکت اصلی و احراز وجود پاکتهای تضمین، فنی و مالی و قیمت پایه
3- گشودن پاکت تضمین و احراز صحت و قابل قبول بودن محتوای آن طبق شرایط و اسناد مزایده. در صورت عدم انطباق تضمین ارائه شده با شرایط و اسناد مزایده، پاکت تضمین به همراه سایر پاکتهای ناگشوده برای استرداد به ذینفع تحویل میشود.
4- گشودن پاکت توان فنی و مالی و کنترل اوراق، اسناد و مدارک موجود
5 - تحویل پاکتهای مربوط به توان فنی و مالی واصله به بالاترین مقام کارگروه فنی برای بررسیهای لازم در کارگروه فنی
6 - پاکت تضمین مزایدهگرانی که توان فنی و مالی توسط کارگروه فنی تایید نشود، به مزایدهگزار به منظور عودت به مزایدهگر تحویل داده میشود.
7- گشودن پاکت قیمت پایه و بررسی پیشنهاد به لحاظ کامل و قابل عمل بودن، داشتن امضا، خوانا و غیرمشروط بودن قیمت پیشنهادی
8 - تعیین برنده و نفر دوم مزایده و عودت پاکت سایر مزایدهگرانی که پیشنهاد قیمت آنها پذیرفته نشده است.
9- ضبط تضمین برنده مزایده در شرایط انصراف یا استنکاف وی از ادامه مراحل صدور مجوز و اعلام نفر دوم به عنوان برنده مزایده و ضبط تضمین نفر دوم در صورت انصراف یا استنکاف وی
10- تنظیم صورتجلسه
11- عودت تضمین شرکت در مزایده نفر برنده و نفر دوم پس از تعیین تکلیف مزایده
12- تصمیمگیری درباره تجدید یا لغو مزایده طبق مفاد این آییننامه
13- صیانت از پاکتهای مزایدهگران از زمان اخذ تا تحویل به مزایدهگزار
ث - پس از اتمام مهلت تحویل اسناد مزایده و قبول پیشنهادها، جلسه کمیسیون مزایده تشکیل و ظرف سی روز کاری برنده و نفر دوم مزایده تعیین خواهد شد.