دانشآموزی که به استناد ماده 7 آییننامه امتحانات آموزش همگانی و تبصره آن در خردادماه قبول شناخته شده است، میتواند در امتحانات تجدیدی شهریورماه شرکت نماید و نمره کسب شده مطابق بند 4-3 آییننامه به جای نمره ثلث سوّم همان درس منظور شود. درصورتی که نمره شهریورماه اینگونه دانشآموزان باعث میشود که معدل کل ایشان از 10 کمتر شود، شورای معلمان (دبیران) میتوانند نمره شهریورماه را کان لم یکن اعلام دارند.
موضوع نحوه استفاده دانشآموزان از مفاد ماده 7 آییننامه امتحانات آموزش همگانی و تبصره ذیل ماده مذکور در سیصد و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 1362/3/4 به تصویب رسید. صحیح است به مورد اجرا گذارده شود.
سید علیاکبر پرورش
وزیر آموزش و پرورش دولت جمهوری اسلامی ایران