هیات وزراء در جلسه 27 سرطان ایت ئیل 1301 برحسب پیشنهاد وزارت عدلیه تصویب نمودند پاره دعاوی که در محاکمات ناتمام بوده و نظر بالغاء کاپیتولاسیون بمحاکم عدلیه احاله شده است در حقوق محاکماتی عدلیه معاف بوده و فقط پس از صدور حکم در حین اجراء حقوق اجراییه اخذ و دریافت شود.
معاف بودن از پرداخت حقوق محاکماتی در خصوص دعاوی ارجاع شده از محاکمات وزارت خارجه به محاکم عدلیه
مصوب 1301/04/27 هیات وزیران