وزارت دادگستری به منظور استحکام معاملات مردم به استناد ماده 47 قانون ثبت اسناد و املاک به اطلاع عموم میرساند.
از تاریخ اول آبانماه 1342 در شهر سراوان تا شعاع شش کیلو متر کلیه اسناد مربوط بعقود و معاملات راجع بعین یا منافع یا حقوق املاکی که در دفتر املاک ثبت نشده و صلحنامه و هبه نامه و شرکت نامه باید در دفتر اسناد رسمی به ثبت رسیده و به صورت سند رسمی درآید و الااسناد غیر رسمی مربوط بمعاملات مزبور برابر ماده 48 قانون ثبت در هیچ یک از ادارات و دادگاهها پذیرفته نخواهد شد.
ضمنا خاطر نشان میشود که ثبت معاملات راجع بعین یا منافع یا حقوق املاکیکه در دفتر املاک ثبت شده طبق شق 2 ماده 46 قانون ثبت الزامی بوده و خواهد بود.
از طرف وزیر دادگستری