استفاده ایثارگران از تسهیلات آموزشی

مصوب 1377/06/17 شورای عالی آموزش و پرورش

1-افراد ذیل مجاز به ثبت نام و تحصیل در مدارس ایثارگران می‌باشند:

الف - دانش آموزانی که قبلا در این گونه مدارس ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل هستند.

ب - رزمندگانی که حداقل دارای سه ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه می‌باشند.

ج - جانبازانی که میزان جانبازی آنها 10% یا بالاتر است.

د - آزادگان

ه - خواهران و برادران دو شهید و بالاتر.

و - خواهران شهدای تک فرزند ذکور خانواده.

ز - همسران جانبازان 50% و بالاتر و همسران آزادگان.

ح - همسران و فرزندان شاهد (شیهد، مفقود الاثر، جانبازان 70 درصد و بالاتر)

ط - همسران رزمندگانی که حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه (مشروط بر پس از ازدواج) دارند.

2- افراد ذیل در صورت تحصیل در مدارس بزرگسالان در مقایسه با سایر دانش آموزان می‌توانند از حق نوبت مشروطی بیشتر و همچنین انتخاب دو واحد درسی اضافه تر در هر نیم سال تحصیلی یا دوره استفاده نمایند.

الف - پدر، مادر، خواهر و برادر در خانواده معظم شاهد(شیهد، مفقود الاثر، اسیر، جانباز 70% و بالاتر) و آزادگان.

ب - سربازانی که در طول خدمت حداقل 6 ماه در جبهه حضور داشته اند.

ج - فرزندان رزمندگانی که حداقل 6 ماه در جبهه حضور داشته اند.

د - فرزندان جانبازان 50% وبالاتر.

تبصره - واجدین شرایط تحصیل در مدارس ایثارگران نیز در صورت تحصیل در مدارس بزرگسالان می‌توانند از تسهیلات این بند بهره مند شوند.

موضوع استفاده ایثارگران از تسیهلات آموزشی درششصد وبیست وپنجمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 17 /6 /77 به تصویب رسید صحیح است به مورد اجراء گذاشته شود.

حسین مظفر
رئیس شورای عالی و وزیر آموزش و پرورش