هیات وزیران در جلسه مورخ 1370/11/16 بنا به پیشنهاد مشترک سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارائی و سازمان برنامه و بودجه و با عنایت به اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1 - کلیه دستگاههای دولتی تابع قانون نظام هماهنگ پرداخت مصوب 1370/6/13، شهرداریها، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی، مجازند به کارکنان خود اعم از لشگری و کشوری (شامل مستخدمین رسمی، ثابت و پیمانی و کارگران دائمی مشمول قانون کار و افرادی که به صورت خرید خدمت، قراردادی یا موقت به طور تمام وقت به کار اشتغال دارند) به شرط رضایت از خدمت آنان معادل یک ماه مجموع حقوق و تفاوت تطبیق و فوق العاده شغل یا مزایای شغل و تفاوت حداقل دریافتی آنان را به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال 1370 و حداکثر تا مبلغ یکصدهزار ریال (100000) برای کارکنان متاهل و مبلغ هفتاد هزار ریال (70000) برای کارکنان مجرد به عنوان پاداش (عیدی) آخر سال در بهمن ماه پرداخت نمایند. پرداخت هر گونه وجه دیگری تحت عنوان پاداش (عیدی) آخر سال یا عناوین دیگر ممنوع میباشد.
تبصره - در صورتی که زن و شوهر هر دو کارمند باشند بر حسب اینکه کدام یک حقوق بیشتر دریافت می نمایند یکی از آن دو تا یکصد هزار ریال (100000ریال) و دیگری تا هفتاد هزار ریال (70000ریال) به عنوان پاداش (عیدی) آخر سال 1370 دریافت می نمایند.
2 - دستگاههای مشمول این تصویبنامه مکلفند اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش (عیدی) موضوع این تصویبنامه را از محل اعتبارات بودجه مصوب خود تامین و پرداخت نمایند و منحصراً آن مقدار را از اعتبارات مورد نیاز دستگاههائی که در مرکز با تایید سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارائی و در استانها با تایید سازمان برنامه و بودجه استان و اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان مربوط از محل اعتبارات دستگاه قابل تامین نمیباشد از محل موجودی حساب مخصوصی که در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با مجوز خاص به همین منظور اختصاص می یابد توسط خزانه پرداخت خواهد شد.
3 - استفاده کارکنان پیمانی و خرید خدمت از پاداش (عیدی) موضوع این تصویبنامه منوط به آن است که این قبیل افراد حداقل 6 ماه در سال 1370 در دستگاه مربوط به کار اشتغال داشته و در موقع پرداخت پاداش مذکور نیز مشغول به کار بوده و وجهی تحت عنوان عیدی و یا پاداش پایان سال و مشابه آن دریافت ننموده باشند.
4 - خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویبنامه تمام وقت محسوب میشود لیکن در محاسبه پاداش (عیدی) حقوق و فوق العاده شغل خدمت نیمه وقت آنان به تناسب مدت خدمت نیمه وقت در سال 1370 ملاک محاسبه قرار میگیرد.
5 - پرداخت پاداش (عیدی) به کارگران دائمی مشمول قانون کار که در دستگاههای موضوع این تصویبنامه اشتغال دارند منوط به آن است که اینگونه کارگران مشمول لایحه قانون تامین منافع کارگران. .. مصوب 1359/12/23 شورای انقلاب نباشند و از مزایای قانون مزبور برخوردار نشوند.
6 - دستگاههای موضوع بند یک این تصویبنامه مجازند به بازنشستگان و مستمری بگیران و موظفین خود که حقوق بازنشستگی یا وظیفه یا وظیفه مستمری دریافت می دارند مبلغ پنجاه هزار ریال (50000 ریال) به عنوان پاداش (عیدی) آخر سال پرداخت نمایند.
پاداش (عیدی) موضوع این بند در مورد وارث مستخدمین مجموعاً پنجاه هزار ریال (50000 ریال)
میباشد.
7 - شهرداریهای سراسر کشور مجازند پاداش (عیدی) آخر سال 1370 کارکنان خود را با رعایت مقررات این تصویبنامه از محل منابع داخلی خود پرداخت نمایند.
حسن حبیبی - معاون اول رئیس جمهور