ماده واحده - عهدنامه مودت و همکاری بین دولت شاهنشاهی ایران و دولت جمهوری سنگال مشتمل بر یک مقدمه و چهار ماده که در تاریخ 6مارس 1975 (1353/12/15) در تهران بامضا رسیده تصویب و اجازه مبادله اسناد تصویب آن داده میشود.
قانون فوق مشتمل بر یک ماده و متن عهدنامه ضمیمه آن پس از تصویب مجلس شورای ملی در جلسه روز سهشنبه 11 آذر ماه 1354 در جلسه روزدوشنبه بیست و نهم دیماه یکهزار و سیصد و پنجاه و چهار شمسی به تصویب مجلس سنا رسید.
نایب رئیس مجلس سنا - دکتر سید محمد سجادی
عهدنامه مودت و همکاری بین دولت شاهنشاهی ایران و دولت جمهوری سنگال
دولت شاهنشاهی ایران
و
دولت جمهوری سنگال
با تمایل به تحکیم روابط دوستی موجود بین دو کشور و با الهام از روح منشور ملل متحد و با خرسندی از پیشرفتهائی که در زمینه همکاری بین دولتینحاصل شده است نسبت بموارد ذیل توافق حاصل نمودند:
ماده 1 - دولتین تمایل قاطع خود را با استقرار روابط صمیمانه دوستی، همکاری و صلح پایدار بین خود اعلام میدارند.
ماده 2 - دولتین برای نیل بهدفهای مذکور در ماده 1 تصمیم دارند کمیسیون بزرگ مختلطی برای همکاری تشکیل دهند که ریاست آن به عهده روسای دو دولت باشد.
ماده 3 - کمیسیون بزرگ مختلط همکاری در مورد تمام موضوعات ناظر بتحکیم دوستی و همکاری بین دولتین صلاحیت خواهد داشت.
کمیسیون بزرگ مختلط همکاری حداقل سالی یکبار به طور متناوب در دو پایتخت تشکیل خواهد شد.
ماده 4 - این عهدنامه پس از آنکه طرفین متعاهد تشریفاتی را که بنا بر قانون اساسی آنها لازمالرعایه است به اطلاع یکدیگر رسانیدند لازمالاجرا خواهدگردید.
به تاریخ 6 مارس 1975 در دو نسخه در تهران تنظیم گردید.
از طرف دولت شاهنشاهی ایران - از طرف دولت جمهوری سنگال
عهدنامه فوق مشتمل بر یک مقدمه و چهار ماده منضم بقانون عهدنامه مودت و همکاری بین دولت شاهنشاهی ایران و دولت جمهوری سنگال میباشد.
نایب رئیس مجلس سنا - دکتر سید محمد سجادی