تصویب نامه در خصوص واگذاری حق استفاده از بیست (20) هکتار از اراضی ملی پلاک ثبتی (58) فرعی از (56) اصلی واقع در بخش بهنام پازوکی شهرستان قرچک، استان تهران به شهرداری قرچک جهت احداث آرامستان

مصوب 1402/06/04 وزیران عضو کمیسیون حقوقی و قضایی

وزرای عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در جلسه 1402/06/04 به پیشنهاد شماره 41047/88061 مورخ 1402/05/23 معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد تبصره (5) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت مصوب 1380 و با رعایت تصویب نامه شماره 36553 /ت39948ه- مورخ 1387/03/11 تصویب کردند:

1- حق استفاده از بیست (20) هکتار از اراضی ملی پلاک ثبتی (58) فرعی از (56) اصلی واقع در بخش بهنام پازوکی شهرستان قرچک، استان تهران، مطابق محدوده و مختصات جغرافیایی مشخص شده بر روی نقشه پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، با حفظ مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور (موضوع بند (3) ماده (23) قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور) و کسر حریم های قانونی و رعایت قوانین و مقررات و ضوابط زیست محیطی جهت احداث آرامستان شهرستان قرچک به مدت (30) سال به شهرداری قرچک واگذار می‌گردد.

2 - واگذاری حق استفاده موضوع بند (1) این تصویب نامه در مدت تعیین شده (30 سال) مشروط به حفظ مالکیت دولت و تداوم فعالیت با اهداف و وظایف شهرداری با تایید سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور (نماینده دولت در حفظ حقوق مالکیت عمومی بر منابع طبیعی) است.

3 - نظارت بر اجرای طرح بر عهده سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور (نماینده دولت در حفظ حقوق مالکیت عمومی بر منابع طبیعی) است و تمدید حق استفاده یاد شده برای دوره های بعدی با تایید دستگاه ناظر منوط به تصویب هیات وزیران است.

4 - واگذاری حق استفاده مذکور صرفاً برای طرح احداث آرامستان است و موجب مالکیت برای شهرداری قرچک نیست.

5- شهرداری قرچک برای واگذاری قبور، صرفاً مجاز به دریافت هزینه آماده سازی است.

6 - در صورت تغییر اهداف و موضوع فعالیت، حق استفاده یاد شده ساقط و محدوده با مستحدثات به دولت اعاده می‌گردد.

7 - پس از اجرای کامل طرح و با اعلام سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری کشور (نماینده دولت در حفظ حقوق مالکیت عمومی بر منابع طبیعی)، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است حق استفاده میزان تعیین شده از پلاک ثبتی یاد شده برای مدت (30) سال با شرایط مذکور در مصوبه را با درج عبارت «بعد از انقضاء مدت استفاده کلیه تاسیسات و مستحدثات متعلق به دولت است»، در بخش ملاحظات و محدودیت های سند مالکیت به نام شهرداری قرچک ثبت و مراتب را به اداره کل مدیریت اموال و دارایی های دولت وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام نمایند.

این تصویب نامه در تاریخ 1402/06/18 به تایید رئیس جمهور محترم رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور - محمد مخبر

نقشه ص 3 نقشه ص 4

دریافت فایل پی‌دی‌اف