اعلان وزارت عدلیه راجع به به دفاتر اسناد رسمی شهر خرم آباد

مصوب 1313/05/21 وزیر عدلیه

وزارت عدلیه برای استحکام معاملات بر طبق ماده 47 قانون ثبت اسناد و املاک اعلان می کند که از تاریخ اول مهر ماه 1313 هر یک از معاملات ذیل که در شهر خرم آباد واقع می‌شود باید در یکی از دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده و به صورت سند رسمی در آید و الا دعاوی راجعه به این معاملات پذیرفته نشده در هیچ کدام از محاکم و ادارات به هیچ وجه ترتیب اثر به آن داده نخواهد شد.
1- کلیه عقود و معاملات راجعه به عین یا منافع اموال غیرمنقوله که در دفتر املاک ثبت نشده.
2- صلح نامه و هبه نامه و شرکتنامه.
ضمناً خاطرنشان می‌شود که ثبت رسمی معاملات راجع به ین یا منافع املاکی که در دفتر املاک ثبت شده و همچنین ثبت رسمی کلیه معاملات راجع به حقوقی که در دفتر املاک ثبت گردیده کمافی السابق الزامی است خواه قبل از مهر ماه 1313 به عمل آید خواهد بعد.

از طرف وزیر عدلیه