موظف بودن قضات و کارآموزان قضایی نسبت به اعلام انتقال یا اشتغال به امر قضاوتشان

مصوب 1379/07/02 رئیس قوه قضائیه

با آن که، طی بخشنامه شماره 4465/79/01 مورخ 9/4/79 یاد آوری شده بود قضات و کارآموزان قضائی، با دریافت ابلاغهای انتقال یا اشتغال به امر قضاء موظفند در کمترین زمان ممکن، شروع به کار خود را در محل جدید اعلام کنند، درعمل مشاهده می‌شود، آن طور که انتظار بوده، مفاد بخشنامه مورد توجه قرار نگرفته است و برخی از قضات یا کارآموزان از رفتن به محل ماموریت، خودداری ورزیده اند و قاضی منتقل شده، کماکان از همان واحد قبلی حقوق خود را دریافت می نماید.
این رویه، سوء جریان اداری و بروز مشکل در اجرای مقررات را فراهم کرده است. اعمال مدیریت صحیح و نظارت دقیق اداری روسای دادگستریها، دادگاه عمومی بخش سازمانهای بازرسی و قضایی نیروهای مسلح، اقتضاء می‌نماید در مواردی که قاضی شاغل به محل دیگری انتقال یافته است خاتمه کار و گواهی قطع حقوق و مزایای وی را صادر و به مراجع مربوط اعلام نمایند همچنین در مواردی که پس از تقسیم و تعیین محل خدمت کارآموزان، در زمان متعارفی در محل خدمت انتخابی یا تعیین شده برای آنان حاضر نشوند روسای این واحدها نیز عدم معرفی به موقع گیرندگان ابلاغ قضایی یا قضات منتقل شده به واحد آنان، را به مراجع مربوط اعلام نمایند تا موجب مسئولیت نگردد.
دادسرای انتظامی و سازمان بازرسی کل کشور، برحسن اجرای بخشنامه و اعلام تخلف روسا و معاونین اداری و مالی مربوط به مراجع انتظامی اقدام خواهند کرد.

سید محمود هاشمی شاهرودی
رئیس قوه قضائیه