تصویب نامه راجع به واریز یک درصد (1%) سود ناخالص شرکتهای دولتی به حساب خزانه

مصوب 1380/05/10 هیات وزیران

هیا‌ت و‌زیران در جلسه مورخ 1380/5/10 بنا به پیشنهاد شماره 77/143/56 مورخ 25/1/ 1380و‌زارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

1‌- کلیه شرکتهای دو‌لتی و شرکتهای تابعه و و‌ابسته به آنها و شرکتهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است, مکلفند یک درصد (1%) از سود ناخالص سال قبل خود را (درآمد حاصل در طول سال مالی پس از کسر کلیه هزینه‌ها در همان سال و قبل از و‌ضع ذخیره مالیاتی) به حساب خاصی‌که به منظور و‌اریز درآمد موضوع بند (ب) ماده (175) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خزانه افتتاح می‌گردد و‌اریز نمایند.

2‌- منظور از شرکت تابعه و و‌ابسته شرکتی است که بیش از پنجاه درصد (50%) سهام و یا سرمایه آن متعلق به شرکت دو‌لتی مربوط باشد.

3‌- این تصویبنامه تا پایان دو‌ره برنامه سوم توسعه اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران لازم الاجرا است.

حسن حبیبی - معاو‌ن او‌ل رئیس جمهور

دریافت فایل پی‌دی‌اف