معافیت از پرداخت سود بازرگانی خودروهای سواری صادراتی ساخت شرکت های خودرو سازی داخلی، خریداری شده توسط اتباع ایرانی در خارج از کشور به هنگام ورود به کشور

مصوب 1389/03/23 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه مورخ 1389/03/23 بنا به پیشنهاد شماره 207318 مورخ 1388/11/01 دفتر رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران موافقت نمود:
‏ورود خودروهای سواری ساخت شرکت های خودروسازی داخلی که پس از صادرات توسط اتباع ایرانی در خارج از کشور خریداری می گردند، بعد از سپری شدن دو سال از تاریخ خروج خودرو صرفاً برای یک بار بدون پرداخت سود بازرگانی مجاز است:
‏ماموران ثابت جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و لبنان و همچنین سایر ماموران ثابت در خارج از کشور که به دلیل نیاز فوری دستگاه مربوط در مرکز یا اخراج از کشور محل ماموریت یا بیماری، فوت و ربوده شدن (به تشخیص وزارت امور خارجه) مراجعه پیش از موعد دارند، از شرط سپری شدن حداقل دو سال از تاریخ خروج خودرو مستثنی می‌باشند.

محمدرضا رحیمی - معاون اول رئیس جمهور

دریافت فایل پی‌دی‌اف