هیات وزیران درجلسه 1329/4/12 طبق پیشنهاد شماره 19973- 12 /4 /29 وزارت دارائی تصویب نمودند که حق انبارداری کالاهای وارداتی که در این تاریخ در گمرکخانه های خرمشهر بندرشاهپور و تهران موجود است بماخذ زیر دریافت گردد:
1- کالاهائیکه با پرداخت حقوق و عوارض مقرره از گمرکخانه ها مرخص میشود اگر از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه در ظرف یکماه ترخیص شود 25 درصد و اگر در ماه دوم مرخص گردد چهل درصد و در ماه سوم 60 درصد و در ماه چهارم 80 درصد حق انبارداری متعلقه را خواهند پرداخت از کالاهائیکه در عرض چهار ماه از تاریخ ابلاغ تصویبنامه مرخص نشود کمافی السابق صد در صد حق انبارداری دریافت خواهد شد.
2- قسمت 3 از ماده 106 آیین نامه صدور ورود کالا و معامله ارز در مورد کالاهای موجود در گمرک و برای مدت چهار ماه به نحو بالا اصلاح میشود.
3- بدیهی است کالاهائیکه بعد از تاریخ ابلاغ این تصویبنامه وارد کشور میگردد مشمول این تصویبنامه نخواهند بود.
از طرف نخست وزیر