1- امتحانات سه ماهه اوّل:
این امتحان به صورت داخلی توسط معلم مربوط انجام میگیرد و معلم مسئول طرح سوال و تصحیح اوراق و تعیین نمره دانشآموز در کلاس خود خواهد بود.
2- امتحانات سه ماهه دوّم:
نمره امتحان شامل دو قسمت است:
الف - پنجاه درصد نمره دانشآموز، معدل و حاصل پرسشهایی است که در طول سه ماهه دوم توسط معلم مربوط در کلاس چه به صورت کتبی و چه شفاهی از دانشآموزان به عمل میآید.
ب - پنجاه درصد بقیه به صورت کتبی است که طرح سوال توسط گروههای آموزشی در سطح ناحیه، منطقه، شهرستان انجام میگیرد و تصحیح اوراق و تعیین نمرات با معلم مربوط خواهد بود.
3- سه ماهه سوّم:
این امتحان در کلیه پایههای تحصیلی به استثنای سالهای چهارم کلیه رشتههای نظام جدید در سطح شهرستان، ناحیه یا منطقه برگزار میشود. طرح سوالات امتحان به عهده گروههای آموزشی شهرستان، ناحیه یا منطقه خواهد بود و اوراق نیز با همکاری معلمان هم پایه یا هم رشته آموزشگاههایی که به وسیله گروههای آموزشی انتخاب میشود، تصحیح خواهد شد.
تبصره 1 - سوالات امتحانات نهایی سالهای چهارم کلیه رشتههای نظام جدید به صورت متمرکز طرح و امتحانات در کلیه استانها به طور یکنواخت برگزار میشود.
تبصره 2- گروههای آموزشی بایستی در هنگام طرح سوال نوبت دوم و سوم پایههای تحصیلی مذکور در بند 3 علاوه بر سوالات اجباری سوالات انتخابی نیز منظور نمایند.
ضمناً جزئیات چگونگی طرح سوال و برگزاری امتحانات طی دستورالعملی متعاقباً ارسال خواهد شد.
موضوع نحوه برگزاری امتحانات مقاطع مختلف تحصیلی در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 8 / 10 /61 به تصویب رسید. صحیح است به مورد اجرا گذارده شود.
سید علیاکبر پرورش
وزیر آموزش و پرورش دولت جمهوری اسلامی ایران