با وجود بخشنامههای مکرر، مبنی بر عدم مکاتبه مستقیم با نمایندگیهای دول خارجی در ایران، باز هم مشاهده میگردد که تعدادی از دادگاهها، اوراق قضایی را به سفارتخانهها میفرستند که این امر موجب اعتراض و اعاده اوراق به وزارت امور خارجه گردیده است. محاکم و دادسراها، موظفند درخواستها و برگهای قضایی خود را از طریق اداره کل امور حقوقی و اسناد و مترجمین قوه قضاییه به آن وزارت بفرستند تا وزارت امور خارجه اقدام مقتضی به عمل آورد.
سیدمحمود هاشمی شاهرودی
رئیس قوه قضائیه