هیات وزیران در جلسه مورخ 1338/1/18 بنا به پیشنهاد شماره 8465ل/116028 مورخ 28 /12 /37 وزارت کشور به استناد تبصره 2 ماده (2) قانون تقسیمان کشور تصویب نمودند جزیره خارک تبدیل به بخش و کلیه دهات خارک و خارکو تابع بخش خارک گردد.
از طرف نخست وزیر- ذوالفقاری.