هیات وزیران بر طبق تبصره 2 از ماده 2 قانون تقسیمات کشور برحسب پیشنهاد شماره 6692-69428 وزارت کشور در جلسه 20 آبانماه 1326 تصویب نمودند که در نقاط زیر بخشداری تشکیل شود.
1- چهار اویساق که تابع بخش هشترود (سراسکند) بوده از هشترود منتزع و تبدیل ببخش که مرکز آن قره آقاچ قرار داده شود و دهستان قوری چای هم تابع بخش چهار ایماق است.
2- بناب تبدیل ببخش و مرکز آن قصبه بناب و دهستان بناجو تابع بخش بناب.
3- عجبشیر تبدیل ببخش و مرکز آن قصبه عجب شیر و دهستان دیزج رود تابع بخش عجب شیر خواهد بود.
سه بخش جدید التاسیس تابع شهرستان مراغه خواهد بود.
از طرف نخستوزیر