هیات وزیران در جلسه مورخ 8 /4 /53 بنابه پیشنهاد شماره 3643 /م مورخ 1353/3/22 وزارت کشور و به موجب اختیار حاصله از ماده 108 قانون اصلاح پاره ای از مواد و الحاق مواد جدید به قانون شهرداری مصوب سال 1345 اصلاح موادی از اساسنامه اتحادیه شهرداریها مصوب 1346/10/30 را به شرح زیر تصویب نمودند:
الف - ماده 4 اساسنامه به شرح زیر اصلاح میگردد:
ماده 4- شورا تشکیل میشود از نمایندگان شهرداریهای کشور.
برای انتخاب اعضاء شورا شهرداران حوزه هر استان یا فرمانداریکل در بهمن ماه هر سال بدعوت استاندار یا فرماندارکل در مرکز حوزه مربوط حضور یافته و به نسبت هر پنج شهرداری یک نماینده از بین خود با رای منفی و به اکثریت انتخاب مینمایند. منتخبین توسط استاندار یا فرماندار کل به اتحادیه معرفی خواهند شد.
تبصره1- در صورتی که تعداد شهرداریهای حوزه ی یک استان یا فرمانداریکل کمتر ازپنج شهردار باشد یک نفر نماینده انتخاب خواهند کرد.
تبصره 2- شهردار پایتخت سمت نمایندگی شهر تهران را در شورا خواهد داشت.
ب - تبصره ذیل به ماده 5اساسنامه اضافه میشود.
تبصره - اولین دوره شورا به ترتیب مقرر در ماده 4 قبل از بهمن ماه تشکیل و تا پایان اسفند ماه سال بعد رسمیت خواهد داشت.
ج -ماده 9 اساسنامه حذف میگردد.