‌انتزاع سازمان انرژی اتمی از وزارت نیرو

مصوب 1360/12/19 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه مورخ 1360/12/19 به استناد اختیارات حاصله از تبصره 36 قانون بودجه سال 1360 تصویب نمودند که سازمان انرژی اتمی از وزارت نیرو منتزع و وظایف قانونی خود را مستقلاً تحت نظر نخست‌وزیر انجام دهد. و معاونت مواد اولیه و سوخت سازمان مزبور نیز که زیرنظر وزارت معادن و فلزات قرار گرفته مجدداً با اختیارت و وظایف و پرسنل و اعتبارات مربوط به سازمان انرژی اتمی ایران منتقل شود. ریاست سازمان از طرف نخست‌وزیر تعیین و‌منصوب میگردد. سازمان مذکور مکلف است در اسرع وقت نسبت به تهیه و پیشنهاد لایحه قانونی و اساسنامه خود بر اساس اهداف جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید.

نخست‌وزیر - میرحسین موسوی