ماده واحده (منسوخ 1399/08/05)- با توجه به قانون تاسیس وزارت بهداری و بهزیستی، سازمانهای منطقه ای وزارت بهداری و بهزیستی استانها ازاول سال 1359 از شمول تبصره های 32 و 33 قانون بودجه سال 1358 مستثنی بوده و کمافی السابق از مقررات تامین اجتماعی استفاده مینمایند.
تبصره 1 - کلیه درآمدهای اختصاصی بیمارستانها به حساب خزانه واریز خواهد شد و در هرسال مبلغی به تشخیص رئیس بیمارستان که معادل درآمد اختصاصی سالیانه آن بیمارستان خواهد بود از محل بودجه بیمارستان در اختیار رئیس بیمارستان قرار خواهد گرفت که بدون نیاز به رعایت قانون محاسبات عمومی به مصرف هزینه های فوری و ضروری خاص بیمارستان برساند.
تبصره 2 - در بیمارستانها و کادربهداشتی درمانی و آموزشی و بهزیستی سازمانهای منطقه ای بهداری و بهزیستی پرداخت اضافه کار ساعتی به تمام کارمندان تا 175 ساعت به شرط انجام کار بلامانع است. (به استثنای رسته های اداری و مالی که تابع مقررات خاص خود هستند.)
تبصره 3 - رعایت قانون حداقل و حداکثر حقوق و مزایا در مور پزشکان سازمانهای منطقه ای بهداری و بهزیستی استانها با توجه به لایحه قانونی موضوع ابلاغ شماره 12036 مورخ 22/2/59 شورای انقلاب بقوت خود باقی است.
تبصره 4 (منسوخ 1399/08/05)- وزارت بهداری و بهزیستی میتواند تا 50% حقوق و مزایا به عنوان حق صعوبت کار به کارمندان سازمانهای منطقه ای پرداخت نماید. این پرداخت با پیشنهاد شورای فنی بهداشتی و درمانی سازمانهای منطقه ای و تصویب شورای فنی بهداشتی و درمانی وزارت بهداری قابل پرداخت میباشد.
تبصره 5 - به وزارت بهداری و بهزیستی اجازه داده میشود کادر پزشکی و رسته خدمات واحدهای وابسته به خدمات درمانی و بهداشتی را خارج از محدودیت 1% به شرط وجود اعتبار استخدام نماید.
شورای انقلاب جمهوری اسلامی