ماده واحده - ماده 116 قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی مصوب 1353/9/13 به شرح زیر اصلاح میشود:
ماده 116 - حدود اختیارات فرماندهان نیروهای سه گانه و گارد شاهنشاهی و مقامات بالاتر در مورد تنبیه افسران متخلف و همردیفان تا سرهنگ دوم (داخل(علاوه بر آنچه که در آیین نامه انضباطی پیش بینی شده به شرح زیر است:
الف - انتظار خدمت حداکثر تا شش ماه موضوع ماده 12.
ب - بدون کاری حداکثر تا سه ماه موضوع ماده 13.
ج - کسر حقوق تا میزان یک پنجم (5 /1) حقوق ماهانه زمان اشتغال حداکثر برای مدت چهار ماه.
تبصره - اختیارات مذکور در بندهای الف و ب و ج نسبت بدرجه داران و افراد و همردیفان با مقامات مذکور در ماده 19 میباشد.
قانون فوق مشتمل بر یک ماده پس از تصویب مجلس شورای ملی در جلسه روز سه شنبه هفتم خردادماه 1353، در جلسه فوق العاده روز چهارشنبه شانزدهم مردادماه یکهزار و سیصد و پنجاه و سه شمسی به تصویب مجلس سنا رسید.
رئیس مجلس سنا - جعفر شریفامامی