‌اصلاح آیین‌نامه بازنشستگی و بازخرید خدمت کارکنان مازاد بر احتیاج شهرداری

مصوب 1359/10/06 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه مورخ 59/10/6 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 52/116 مورخ 9/8/21 شهرداری تهران و سازمان امور اداری و استخدامی کشور، اصلاحات و تغییرات زیر را در آیین‌نامه بازنشستگی و بازخرید خدمت کارکنان مازاد بر احتیاج مستخدمین ثابت شهرداری تهران (‌موضوع تصویبنامه شماره 17050 مورخ 59/6/5 تصویب نمودند:

الف - بند ج ماده یک به شرح زیر اصلاح میشود:
-بند ج اصلاحی - به مدت خدمت مستخدمینی که پیش از پانزده سال و کمتر از بیست سال تمام سابقه خدمت دارند چنانچه ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این اصلاحیه درخواست بازنشستگی نمایند با موافقت شهرداری تهران و یا چنانچه مازاد بر احتیاج شناخته شوند راساً توسط شهرداری تهران هفت سال از لحاظ بازنشستگی بدون پرداخت کسور بازنشستگی افزوده میشود و حقوق بازنشستگی آنان بر اساس حاصل جمع سنوات خدمت و با رعایت متوسط حقوق و فوق‌العاده شغل یک سال آخر زمان اشتغال محاسبه و پرداخت خواهد شد.
حکم این اصلاحیه شامل مستخدمینی که تا این تاریخ از بند «ج» ماده یک این آیین‌نامه استفاده کرده‌اند نیز خواهد بود.

ب - ماده 8 به شرح زیر به مواد آیین‌نامه اضافه میشود:
ماده 8 - سنوات خدمت ارفاقی به مستخدمین موضوع بندهای «‌الف» و «ب» و «ج» ماده یک موجب آن نخواهد شد که حقوق بازنشستگی که بر اساس این آیین‌نامه به مستخدم تعلق میگیرد در هر حال از 75 درصد آخرین حقوق و فوق‌العاده شغل زمان اشتغال وی تجاوز کند.

نخست وزیر - محمدعلی رجائی