چون بعضی از دادسراها استعلام نمودهاند چنانچه شخصی بیش از یک بار به مجازات حبس محکوم شده و سپس به اعاده حیثیت نائل گردیده باشد از قانون مربوط به آزادی مشروط زندانیان مصوب اسفند 1337 استفاده مینمایند یا خیر؟ لزوماً متذکر میگردد چنانچه محکومی پس از محکومیت طبق مواد 57 و 5 و 59 قانون کیفر عمومی به اعاده حیثیت نائل شده باشد و پس از اعاده حیثیت محکوم به حبس گردد چون محکومیت قبلی پس از اعاده حیثیت از سجل کیفری محو میشود بازهم در حدود مقررات ممکن است از آزادی مشروط استفاده نماید.
وزیر دادگستری