دانش آموزان مردود کلاس سوم متوسط میتوانند با نظر شوری معلمین سال سوم مدارس راهنمائی تحصیلی، در یکی از رشته های متوسطه جدید ثبت نام نموده ادامه تحصیل دهند و مردودین دوم متوسطه نیز میتوانند در سال سوم راهنمائی ادامه تحصیل دهند و اجازه داده شد از دانش آموزانیکه در سال تحصیلی 53-52 در کلاسهای آزاد دوم متوسطه تحصیل نمودهاند در خرداد ماه سال جاری به طور یک نوبتی امتحان به عمل آید.
تصمیم گیری در مورد ادامه کار کلاسهای آزاد دوم متوسطه تا خرداد 53 و مردودین امتحانات یک نوبتی آذر ماه سال 52
مصوب 1353/03/05 شورای عالی آموزش و پرورش