ماده واحده - هر نوع تغییری که در میزان حقوق افسران و درجه داران و افراد و همردیفان شاغل خدمت در ارتش و ژاندارمری داده شده به همان تناسب بحقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و خانواده شهداء و درگذشتگان ارتش و ژاندارمری که از صندوق بازنشستگی استفاده مینمودند نیزعلاوه میگردد.
تبصره 1 - دولت مکلف است هر وقت لایحهای برای ترمیم حقوق افسران و درجه داران و افراد و همردیفان شاغل خدمت در ارتش و ژاندارمری تقدیم مجلس شورای ملی نماید در همان لایحه به همان تناسب حقوق بازنشستگان و مستمریبگیران و خانواده شهداء و درگذشتگان ارتش و ژاندارمری که از صندوق بازنشستگی استفاده مینمودند در نظر گرفته پیشنهاد نماید.
تبصره 2 - کسانی که قبل از تصویب قانون (ترمیم حقوق افسران مصوب 27 آبانماه 1334) بازنشسته شدهاند چون از حقوق سنوات قدیمی استفاده نمودهاند ماخذ حقوق بازنشستگی آنان حقوق سال اول رتبه مربوطه با اشل جدید خواهد بود.
تبصره 3 - کسری مابهالتفاوت اشل جدید حقوق بازنشستگی و مستمری موضوعاین قانون با اشل سابق از محل صرفه جوئی های بودجه وزارت جنگ و ژاندارمری تامین و پرداخت خواهد شد.
تبصره 4 - دولت مکلف است ظرف چهار ماه از تاریخ تصویباین قانون برای اصلاح و ترمیم حقوق بازنشستگی کلیه کارمندان و مستخدمین بازنشسته کشوری و شهربانی و موظفین لایحهای تهیه و بمجلس شورای ملی تقدیم نماید.
قانون فوق که مشتمل بر ماده واحده و چهار تبصره است در جلسه سه شنبه بیست و نهم آبانماه یکهزار و سیصد و سی و پنج به تصویب مجلسشورای ملی رسید.
رئیس مجلس شورای ملی - رضا حکمت
قانون بالا در جلسه شنبه 26 آبان ماه 1335 مورد تایید مجلس سنا واقع شده است.