تودیع سفته مربوط به 75 درصد سهمیه دولت شاهنشاهی در صندوق بین المللی پول نزد بانک ملی ایران

مصوب 1325/08/29 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه 29 آبانماه بنا به پیشنهاد شماره 186 / 7120 / م مورخ 23 / 8 / 25 وزارت دارائی و طبق قانون مصوب ششم دیماه 1324 (مربوط باجازه مشارکت ایران در صندوق بین‌المللی پول و بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه) به وزارت دارائی اجازه میدهد که سفته مربوط به 75 درصد سهمیه دولت شاهنشاهی در صندوق بین‌المللی پول را (/18750000 دلار از قرار 25 / 32 ریال هر دلار مساوی 500 / 687 / 604 ریال) که رونوشت آن ضمیمه این تصویبنامه است بنمایندگی از طرف دولت امضا نموده و به نام بنگاه مزبور نزد بانکملی ایران تودیع کند.
وزارت دارائی مجاز است هر وقت بابت قسمت از سفته فوق صندوق بین‌المللی پول وجه نقد مطالبه کند اولا معادل وجه مطالبه شده سفته بدون بهره و عندالمطالبه به نام بانکملی ایران امضا و ببانک مزبور تسلیم نماید و ثانیاً در مقابل استرداد سفته ششصد و چهارمیلیون و ششصد و هشتاد و هفتهزار و پانصد ریال به نام صندوق و ابطال آن سفته عندالمطالبه و بدون بهره جدیدی بملغ [مبلغ] باقیمانده طلب بنگاه مزبور به نام آن بنگاه امضا و ببانک ملی ایران تسلیم نماید.

از طرف نخست وزیر.

دریافت فایل پی‌دی‌اف