هیات وزیران در جلسه مورخ 1366/10/23 با توجه به پیشنهاد شماره 2558 - م و مورخ 1366/8/25 وزارت فرهنگ و آموزش عالی و تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در جهت رعایت مصالح علمی و اخلاقی دانشجویان اعزامی و با عنایت به مسئولیتهای قانونی که وزارت بهداشت مطابق ماده 2قانون تشکیل خود در مورد دانشجویان گروه پزشکی عهدهدار شده و موخر به تصویب قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور است تصویب نمودند:
سرپرستی دانشجویان گروه پزشکی در خارج از کشور با توافق وزارت بهداشت توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالی صورت گیرد و مسائل اداری مربوط بهاعزام دانشجویان مزبور و تشخیص ضرورت اعزام و تعیین صلاحیت علمی آنان و سایر امور با وزارت بهداشت باشد.
میرحسین موسوی - نخستوزیر