هیئتوزراء در جلسه 31 فروردین 1311 نظر به اینکه تقسیم سال اقتصادی به دو دوره شش ماهه و اختصاص سه ماه در هر دوره برای اخذ درخواست موجب ترقی قیمت اجناس و اسعار میکردید[میگردید] مواد ذیل را برای رفع اشکال تصویب مینمایند.
ماده 1) قبول درخواست (و صدور جواز) برای واردات سالیانه که کنتنژان آن در اول فروردین هر سال باید اعلان شود در چهار دور به طریق ذیل مقرر میگردد:
قبول درخواست
دوره اول از 16 اردی بهشت تا اخر خرداد برای سهمیه واردات سه ماهه تیر - مرداد - شهریور.
دوره دوم - از 16 مرداد تا اخر شهریور برای سهمیه واردات سه ماهه مهر - آبان - آذر.
دوره سوم - از 16 آبان تا آخر آذر برای سهمیه واردات سه ماهه دی - بهمن - اسفند.
دوره چهارم - از 16 بهمن تا اخر اسفند برای سهمیه واردات سه ماهه فروردین - اردی بهشت - خرداد.
ماده 2) جوازهای ورود هر یک از ادوار اربعه به صورتی که نقصی در درخواست مربوطه بانها نباشد باید در ظرف بیست روز پس از اتمام مدت اخذ درخواست صادر گردد.
رئیسالوزراء