اکثریت وزرای عضو کمیسیون سیاسی - دفاعی هیات دولت در جلسه مورخ 1375/9/18 با توجه به اختیار تفویضی هیات وزیران (موضوع تصویبنامه شماره 93808 / ت 907 مورخ 1368/10/24) بنا به پیشنهاد شماره 3640 / و / 1 مورخ 1375/6/26 وزارت کشور، به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری - مصوب 1362 - و در اجرای ماده (7) قانون یاد شده تصویب نمودند:
شهرستان بوئین زهرا به مرکزیت شهر بوئین زهرا از ترکیب بخشهای زیر در تابعیت استان تهران ایجاد و تشکیل شود:
الف - بخش مرکزی متشکل از دهستان های دشتابی شرقی - دشتابی غربی - رامند جنوبی - زهرای بالا - زهرای پایین و سگز آباد.
ب - بخش آوج به مرکزیت شهر آوج متشکل از دهستانهای آبگرم - حصار ولیعصر - خرقان شرقی - خرقان غربی و شهید آباد.
این تصویبنامه در تاریخ 1375/10/5 به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
معاون اول رئیس جمهور - حسن حبیبی