اکثریت وزرای عضو کمیسیون رفاه اجتماعی هیات دولت در جلسه مورخ 1370/11/16 با توجه به اختیارات تفویضی هیات وزیران (موضوع تصویبنامه شماره 68694 /ت 756 مورخ 1368/9/4)، بنا به تائید سازمان امور اداری و استخدامی کشور مبنی بر لزوم ایجاد پست سازمانی در"تشکیلات استانداریها، فرمانداریها و بخشداریهای سراسر کشور" به منظور فراهم آوردن تسهیلات استخدامی برای آزادگان براساس قانون حمایت از آزادگان (اسرای آزاد شده) بعد از ورود به کشور مصوب 1368 و مفاد ماده (4) قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاههای دولتی مصوب 1366 (موضوع نامه شماره 5864 /د مورخ 1370/9/26 سازمان امور اداری و استخدامی کشور) و به استناد تبصره (2) ماده (4) قانون مزبور تصویب نمودند:
ایجاد پانصد و چهل و هشت (548) پست سازمانی با نام برای آزادگان در تشکیلات استانداریها، فرمانداریها و بخشداریهای سراسر کشور با رعایت نسبتهای مقرر در ماده (4) قانون "نحوه تعدیل نیروی انسانی دستگاههای دولتی" مصوب 1366 مجاز میباشد.
این تصویبنامه در تاریخ 1370/12/3 به تائید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی