احتراماً، بدین وسیله به استحضار می رساند، شورای محترم پول و اعتبار در یکهزار و سیصد و چهارمین جلسه مورخ 1399/8/27 و در اجرای سیاست ها و ضوابط مصوب ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت کارکنان نظام بانکی کشور نیز تداوم خدمت رسانی به مردم شریف کشورمان مقرر نمود:
ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و خدمت رسانی موثر کارکنان ساعی شبکه بانکی کشور به جامعه در شرایط ویژه حاکم بر کشور ناشی از شیوع بیماری کرونا، لازم است مراتب ذیل به مورد اجرا گذارده شود:
الف - شعب بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی در مناطق قرمز، حداکثر با یک دوم نیروی انسانی شاغل در آن شعب و با رویکرد تداوم خدمت به شهروندان به فعالیت خود ادامه دهند.
ب - تمهیدات لازم به منظور ارائه خدمات بانکی به صورت غیرحضوری در بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی به گونه ای اتخاذ شود تا حتی الامکان از تراکم افراد داخل شعب پیشگیری شود.»
با عنایت به مصوبه مذکور، خواهشمند است دستور فرمایند مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 149153 /96 مورخ 1396/5/16 به تمامی واحدهای ذی ربط آن بانک/ موسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.
مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی
اداره مطالعات و مقررات بانکی
حمیدرضا غنی آبادی الهام چیت سازان