کلیه هنرجویانی که سال سوم هنرستان را به پایان می رسانند، موظف به طی دوره کارآموزی در تابستان همان سال میباشند، این دوره کارآموزی به عنوان یکی از مواد درسی سال چهارم هنرستانها محسوب میگردد.
تبصره - هنرجویانیکه این دوره را با موفقیت نگذرانند ویا به دلیل شرایط اضطراری نتوانند در دوره کارآموزی شرکت نمایند میتوانند با موافقت معاونت آموزش فنی و حرفه ای این دوره را تا پایان مهلت قانونی کلاسهای چهارم بگذرانند، در هر حال اخذ دیپلم منوط به گذراندن این دوره توسط هنرجو میباشد.»
موضوع: طرح کارآموزی هنرجویان هنرستانها در سراسر کشور در چهارصدوسیزدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 21 /3 /66 به تصویب رسید.صحیح است بمورد اجراء گذارده شود.
سید کاظم اکرمی
وزیر آموزش و پرورش