تصویب نامه در خصوص صرفه جویی در مصرف برق مشترکان مصارف چاه های کشاورزی تا پایان سال 1401

مصوب 1401/06/20 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه 20/ 6/ 1401 به پیشنهاد وزارتخانه های نیرو و نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (ک) تبصره (15) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور تصویب کرد:

به مشترکان تعرفه برق مصارف چاه های کشاورزان تا پایان سال 1401 فرصت داده می‌شود تا نسبت به تعدیل قدرت مجاز برق در پروانه بهره برداری چاه آب خود و یا با ایجاد زیرساخت مناسب برای صرفه جویی در مصرف برق اقدام نمایند. در طرح این مدت نرخ مازاد مصرف برق نسبت به قدرت خریداری شده مطابق تعرفه های قبلی محاسبه می‌گردد.
وزارت نیرو مکلف است از طریق شرکت های توزیع برق منطقه ای به نحو مقتضی مشترکین یاد شده را از مفاد این تصویب نامه مطلع نموده و از طریق شرکت های آب منطقه ای ساز و کار لازم برای تسهیل اجرای این تصویب نامه را فراهم کند.

معاون اول رئیس جمهور - محمد مخبر