برای استحکام معاملات وزارت عدلیه بر طبق ماده 47 قانون ثبت اسناد و املاک اعلان مینماید که از تاریخ 15 بهمن ماه 1315 هر یک از معاملات ذیل که در شهر بیرجند واقع میشود باید در یکی از دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده و به صورت سند رسمی درآید و الا دعاوی راجعه به این قبیل معاملات پذیرفته نشده و در هیچ یک از محاکم و ادارات دولت به هیچ وجه ترتیب اثر به آن داده نخواهد شد.
1- کلیه عقود و معاملات راجعه به عین یا منافع املاک غیرمنقوله که در دفتر املاک ثبت نشده.
2- صلحنامه و هبه نامه و شرکتنامه.
ضمناً خاطرنشان مینماید که ثبت معاملات راجعه به عین یا منافع املاکی که قبلا در دفتر املاک ثبت شده و همچنین ثبت کلیه معاملات راجعه به حقوق که در دفتر املاک ثبت گردیده کمافی السابق الزامی است خواه قبل از تاریخ مزبور به عمل آمده باشد خواه بعد.
آگهی وزارت عدلیه راجع به دفاتر اسناد رسمی بیرجند
مصوب 1315/10/15 وزیر عدلیه