اصلاح تصویبنامه ممنوعیت مسافرت اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران با گذرنامه عادی به کشور عربستان سعودی در موسم حج

مصوب 1377/11/25 هیات وزیران

هیات وزیران درجلسه مورخ 1377/11/25 بنابه پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (سازمان حج و زیارت) و به استناد ماده (24) قانون گذرنامه - مصوب 1351 - تصویب نمود:

تصویبنامه ممنوعیت مسافرت اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران با گذرنامه عادی به کشور عربستان سعودی در موسم حج (موضوع تصویبنامه شماره 449 /ت4ه- مورخ 1373/1/20) به شرح زیر اصلاح می‌شود:
مسافرت اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران با گذرنامه عادی به کشور عربستان سعودی در موسم حج تمتع (از اول ذیقعده تا دهم ذیحجه) فقط برای گروههای زیر مجاز خواهد بود.
1 - بستگان سببی و نسبی کارکنان نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در کشور عربستان سعودی با معرفی وزارت امورخارجه.
2 - هیاتهای فرهنگی، ورزشی که برای انجام مسابقات اعزام می گردند با معرفی سازمان حج و زیارت و هیاتهای تجاری و نمایشگاهی که برای برگزاری یا شرکت در نمایشگاهها اعزام می گردند با معرفی و تایید وزارت بازرگانی.
3 - ایرانیان مقیم خارج از کشور که در موسم حج تمایل دارند از طریق ایران به صورت ترانزیت به کشور عربستان عزیمت نمایند.
4 - عوامل و نیروهای خدماتی کاروانهایی که با معرفی سازمان حج و زیارت برای انجام خدمات به زایرین فوق الذکر اعزام می‌شوند.

حسن حبیبی
معاون اول رئیس جمهور

دریافت فایل پی‌دی‌اف