هیات وزیران در جلسه مورخ 1388/12/20 که در مرکز استان هرمزگان تشکیل شد، موافقت نمود:
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و همکاری استانداری و با رعایت قوانین و مقررات، نسبت به انجام موارد ذیل اقدام نماید:
1- احداث سالن همایشهای دانشگاه هرمزگان با مشارکت استان به نسبت مساوی در سالهای 1389و1390.
2- احداث اردوگاه دانشجویی، فرهنگی و ورزشی (با مدیریت دانشگاه هرمزگان) با مشارکت استان به نسبت مساوی در سال های 1389 و 1391.
3- راه اندازی دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) به صورت آزاد و اخذ شهریه در دانشگاه بین المللی قشم و شعب دانشگاه پیام نور مستقر در مناطق آزاد استان.
4- اختصاص مبلغ بیست میلیارد (000ر000ر000ر20) ریال به دانشگاه مالک اشتر بندرعباس به نسبت مساوی با استان.
محمدرضا رحیمی
معاون اول رئیس جمهور