هیات وزیران در جلسه مورخ 1385/8/7 بنا به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1 - استانداریهای سراسر کشور مکلفند حداکثر ظرف یک ماه با رعایت بند «ب» ماده (89) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب 1380 - نسبت به واگذاری حق استفاده از ساختانهای مازاد بر نیاز دستگاههای وابسته به وزارتخانهها، موسسات و سازمانهای دولتی به دانشگاه پیام نور اقدام نمایند.
2 - وزارت آموزش و پرورش موظف است در چارچوب تفاهم نامه مشترک با دانشگاه پیام نور و با رعایت قوانین و مقررات نسبت به واگذاری ظرفیتهای خالی فضاهای آموزشی و کمک آموزشی در اختیار از قبیل ساعات و روزهای تعطیل به دانشگاه یاد شده اقدام نماید.
3 - سازمان تربیت بدنی موظف است در چارچوب تفاهم نامه مشترک با دانشگاه پیام نور و با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به اختصاص بخشی از زمانهای قابل استفاده سالنهای ورزشی در اختیار به دانشگاه پیام نور اقدام نماید. تنظیم زمانهای استفاده توسط دختران و پسران بر عهده دانشگاه پیام نور خواهد بود.
4 - دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و دستگاههای اجرایی دارای مراکز آموزشی و تحقیقاتی از قبیل وزارتخانههای جهاد کشاورزی، صنایع و معادن، نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (مراکز آموزشی مدیریت دولتی در استانها) موظفند ساعات و ایام تعطیلی مراکز یاد شده را بدون اخذ هر گونه وجه در اختیار دانشگاه پیام نور قرار دهند.
5 - به منظور تحقق سیاستهای دانشگاه پیام نور در توسعه آموزش کلیه استانداران مکلفند در تامین نیازها و رفع مشکلات دانشگاه یاد شده همکاری و مساعدت نمایند.
پرویز داودی - معاون اول رئیس جمهور