ماده واحده- وزارت دفاع ملی و وزارت کشور میتوانند به منظور متعادل ساختن سازمانهای ارتش و ژاندارمری و شهربانی و تطبیق تشکیلات آن با نیازمندیهای خود به تشخیص وزیر مربوطه، افسران، هنرفران، درجه داران و کارمندان و سایر پرسنل را که دارای حداقل بیست سال سابقه خدمت میباشند بازنشسته کند و نیز سوابق خدمتی کسانی از آنان را که کمتر از بیست سال خدمت دارند بازخرید نمایند.
تبصره 1 - در محاسبه حقوق بازنشستگی مشمولین این لایحه قانونی بخدمت هریک از آنان پنجسال بدون دریافت کسور بازنشستگی اضافه و حقوق بازنشستگی به نسبت مدت خدمت انجام شده از صندوق بازنشستگی و بقیه تا میزان مذکور همه ساله در بودجه وزارت دفاع ملی و ژاندارمری و شهربانی منظور و به آنان پرداخت میشود.
تبصره 2 (اصلاحی 1359/03/17)- مبالغی که درازاء بازخرید سابقه خدمت به مشمولین این لایحه تعلق میگیرد در مورد کلیه طبقات پرسنل براساس مقررات مصوب در مورد افسران تعیین میشود و در محاسبه آن کلیه سنوات خدمت در نیروهای مسلح که از نظر بازنشستگی قابل احتساب میباشد ملاک عمل خواهد بود.