نظر به اینکه عمّال خارجی کمپانی نفت ایران و انگلیس برای حوائج ضروری و کارهای شخصی خودشان ناچار از ذهاب و ایاب بین ایران و عراق میباشند و نظر به اینکه تحصیل ویزای ورود و خروج در هر ذهاب و ایاب برای آنها اسباب معطّلی و موجب خسارت است و کمپانی نفت تقاضا دارد که تسهیلاتی در عبور و مرور عمال خارجی کمپانی مزبور از سرحدات ایران به عمل آید لهذا هیات وزراء در جلسه 6 فروردین ماه 1309 تصویب نمودند که: -
1- متخصصین و اعضاء فنی تبعه خارجه کمپانی نفت ایران و انگلیس باید کماکان مطابق قانون برای ورود بایران دارای تذکره مرتب ملی خود که بویزای ورود مامورین ایران هم رسیده باشد بوده باشند
2- اداره نظمیه بر حسب معرفی کمپانی و به موجب تذکره ملی که عمال مزبوره در دست دارند کتابچه هویت مخصوصی که دارای عکس و مشخصات و اطلاعات لازمه و نمره تذکره ملی آنها باشد بانها خواهد داد
3- افراد مزبوره که دارای تذکره مرتب مذکور و ورقه هویت مزبور هستند میتوانند بدون تحصیل ویزای ورود و خروج برای مدت یک سال از تاریخ ویزای بدوی که روی تذکره مرتب خود از مامور ایران در خارجه گرفته اند بین قصر شیرین و خانقین و بین آبادان و بصره از نقطه سرحدّی ذهاب و ایاب نمایند
4- مامورین تفتیش تذکره در نقاط سرحدی مزبوره فقط در هر ورود و خروج ورقه هویت صادره از طرف نظمیه و تذکره انها را ملاحظه و ورقه هویت را امضا و ثبت نموده و بدون اخذ وجهی اجازه ورود و خروج خواهند داد.