عدم ترک خدمت بدون مرخصی و معذوریت

مصوب 1334/02/28 وزیر دادگستری

با اینکه طی بخشنامه های شماره 2286/28420 - 1334/7/12 و 4381/5809 - 1337/2/21 دستور اکید داده شده است که آقایان کارمندان اعم از قضایی و اداری قبل از صدور ابلاغ مرخصی یا معذوریت محل خدمت خود را ترک ننمایند معذالک مشاهده می‌شود که اغلب آقایان رعایت مفاد بخشنامه مزبور را نکرده و با اخذ گواهی پزشک معالج و بدون اطلاع روسای مربوطه عازم مرکز می‌شوند و این عمل علاوه بر اینکه برخلاف دستورات صادره می‌باشد اصولاً موجب رکود کارهای محوله می‌شود بنابراین لزوماً خاطرنشان می نماید:
اولاً- آقایان کارمندان قضایی و اداری در موقعی که به علت کسالت احتیاج به معالجه و مداوا پیدا می کنند باید به وسیله روسای مربوطه به پزشک قانونی یا بهداری محل معرفی و پس از اعلام نتیجه معاینه پزشکی و ارائه گواهی نامه اقدام لازم معمول و نتیجه را گزارش نمایند.
ثانیاً - آقایان پزشکان قانونی و مقامات بهداری را که صلاحیت صدور گواهینامه معذوریت دارند متوجه سازند که در صدور گواهینامه دقت و مراقبت کامل معمول دارند.
ثالثاً - پس از اخذ گواهینامه از پزشک قانونی در مواردی که صدور احکام معذوریت در صلاحیت آقایان روسای ادارات استان است اقدام فرمایند و در مواردی که اتخاذ تصمیم با وزارتخانه می‌باشد گواهینامه را ضمن اظهارنظر صریح خود به مرکز ارسال دارید تا پس از صدور ابلاغ معذوریت یا مرخصی مورد استفاده قرار دهند. و متوجه باشند به محض انقضای مدت فوراً به محل ماموریت مراجعت نمایند.
چنانچه در آتیه آقایان کارمندان رعایت دستورات صادره را ننمایند و بدون اطلاع و موافقت آقایان روسای مربوطه محل ماموریت خود را ترک نمایند علاوه بر اینکه متخلفین مورد تعقیب انتظامی یا اداری قرار خواهند گرفت روسای مربوطه نیز مسئول خواهند بود. مقتضی است مراتب را به کلیه کارمندان تابع حوزه خود ابلاغ و وصول بخشنامه را هم اطلاع دهند.

وزیر دادگستری