هیات وزیران در جلسه 24 بهمنماه 1326 نظر به پیشنهاد وزارت کشاورزی تصویب نمودند:
1- به منظور اجرای کامل ماده دوم قانون راجع بجنگلها مصوب 17دیماه 1321 تصویب نامه شماره 23922 مورخ 25-12-322 هیئتوزیران ملغی و وزارت کشاورزی موظف است که در مورد قطع اشجار طبق قانون جنگلها عمل نماید.
2- ماده 24 آیین نامه قانون راجع بجنگلها به شرح زیر اصلاح میشود:
ماده 24 اصلاحی - درختهائیکه بدون پروانه قطع و یا بوسائلی ریشهکن یا شکسته شود در صورتی که درختها متعلق به دولت باشد باید توسط وزارت کشاورزی از طریق مزایده فروخته شود و بهای آن در مواردی که قطع درخت مشمول ماده 4 قانون راجع به جنگلها باشد تا تعیین تکلیف درختهای حاصل از جرم از طرف دادگاه در بانک ملّی ایران ودیعه گذاشته خواهد شد و پس از صدور حکم بر طبق حکم دادگاه رفتار شود و در صورتی که درخت متعلق بهاشخاص باشد باید تکلیف آن از طرف دادگاه تعیین شود.
3- در مورد درختهای قطع شده یا افتاده یا ریشه کن و یا شکسته شده که فعلاً در جنگلها موجود میباشد وزارت کشاورزی میتواند بدون رعایت مقررات ماده24 آیین نامه به شرح زیر اقدام نماید:
الف - آنمقدار از درختهای مزبور را که مصرفی جز سوخت ندارد اجازه تبدیل آنها را به هیزم و ذغال به نام مالکین جنگلها صادر نماید.
ب - آنمقدار از درختهای مزبور که قابلیت استحصال بچوب مورد پسند بازار داشته باشد اجازه استحصال و حمل به نام مالک جنگل صادر کند.
از طرف نخستوزیر